top of page

Reestrena en temps moderns i la mandra de Rossini


Ramon Carnisser, compositor targuerí poc conegut als nostres dies gaudí de molt reconeixament i prestigi en el seu moment.


Compositor de l'himne nacional de Xile, va rebre l'encàrrec de crear una programació estable pel Teatre de la Santa Creu.


En aquesta programació en pocs dies de diferència s'havia de representar dues operes de Rossini Elisabetta, regina d'Inghilterra i posteriorment Il Barbiere di Siviglia,


No fou fins que es van començar els assajos de la segona òpera programada (Il Barbiere di Siviglia) que el mestre Carnisser s'adonà que l'obertura era aprofitada: el mestre Rossini no havia escrit mai una obertura i havia pres la que havia escrit per l'òpera Elisabetta, regina d'Inghilterra.


Donat que les dues òperes s'havien de representar en tan poc temps de diferència el mestre Carnisser decidí escriure una obertura per l'òpera ell mateix.


Aquesta, va gaudir de molt èxit i s'en van fer múltiples adaptacions per a múltiples grups de cambra, piano, etc. Entre aquestes versions hi ha l'arranjament per a quartet de corda. I és aquesta que aquesta temporada ens proposa el Quartet Teixidor en el seu programa "Vistes al Mar".


Anys més tard els dos compositors es van conèixer. El mestre Carnisser mostrà la partitura a Rossini qui donà el seu vist-i-plau perquè s'interpretés la seva òpera amb la obertura escrita per Carnisser.


Altres versions diuen que la obertura original es va perdre i va utilitzar la de l'òpera Aureliano in Palmira.

bottom of page